Hej, alla medlemmar i Helsingborgs Konstförening!

Så här mitt i sommaren startar snart Louisianas stora utställning med Emil Nolde. Vi brukar ju ordna gemensamma resor med guidning, så därför kommer detta meddelande nu.

Lördag 2 augusti 2014 reser vi med M/F Aurora kl. 11:15. Var där i god tid, så du hinner att köpa biljett. Dörrarna stängs 3 min före avfärd. Sedan tar vi DSB:s buss från Helsingør kl. 11:44 till Louisiana. Kl. 12:15 får vi en egen guidning.

Louisiana har öppet kl. 11-18 den dagen, så om du vill åka lite tidigare för att ha en extra timme till förfogande, så går det ju bra. Och om det är lägligare för dig att resa från Köpenhamnshållet, så går ju det också bra. Bara se till att du är på plats kl. 12:15, om du vill vara med på guidningen.

Lite förutsättningar: Du betalar själv för resor och entréavgift. Föreningen bjuder på guidningen. Louisiana accepterar max 30 personer i en grupp, så vi ber om en (icke bindande) intresseanmälan, så vi kan bedöma om det räcker med en visning eller om vi behöver beställa fler. Gör anmälan genom att eposta till info@helsingborgskonstforening.se. Det går bra att ta med gäster.

Se Louisianas webbplats: www.louisiana.dk och specifikt om Nolde-utställningen: http://www.louisiana.dk/udstilling/emil-nolde

HELSINGBORGS KONSTFÖRENING
Kjell Östlund