OBS! Vill du se kommande evenemang i listform, klicka på ”Visa som” och välj ”Lista”.

Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Moderna Museet på bio

23 september, 2014 kl. 18:00 - 20:00

Moderna Museet i Stockholm gör sin första biofilm och visar upp namn som Marcel Duchamp, Niki de Saint Phalle och Andy Warhol. Följ med oss på en museichefen Daniel Birnbaum på en fantastisk rundvandring.

Nu kan du besöka Moderna Museet på din biograf. Museichef Daniel Birnbaum berättar om den moderna konstens utveckling genom konstnärer som stått museet nära: Marcel Duchamp, Niki de Saint Phalle och Andy Warhol. Filmen följer också hur utställningen Gabriel Orozco – Natural Motion blir till.

Medverkande: Daniel Birnbaum
Inspelad: Moderna Museet, Stockholm

Går att kombinera med:

Erbjudandet ser ut som följer:
Valfri pastarätt för endast 119 kr mot uppvisande av föreställningsbiljett från Röda Kvarn. Erbjudandet gäller våra medlemmar denna dag.
Glöm inte att boka bord, se kontaktuppgifter nedan.

OM TRATTORIA GENTILE
Den White Guide belönade restaurangen serverar genuin italiensk mat som lagas från grunden med bra råvaror. Detta är enligt Gentiles filosofi den enkla sanningen bakom riktigt god och nyttig mat! Gentile har som den första och enda krog i södra Sverige mottagit kvalitetsintyg från Italienska Utrikeministeriet och Italienska Ambassaden som garanterar krogens italienska äkthet. 2012 fick Gentile också en utmärkelse av White Guide som en av Hel­singborgs bästa restauranger.

Bordbeställning och öppettider:  042-13 34 77 | www.gentile.se

PS. Föreningens medlemmar erhåller specialpris på Röda Kvarn och anmäler restaurangbesök hos Tjerstin Thorsén tjerstin.thorsen@gmail.com

Datum:
23 september, 2014