Florens & Uffizi-Galleriet 3D & 2D

29 mars 2016 kl 14.00

Biljetter kan köpas från den 21 januari 2016

Vid premiären i Italien sågs Florens och Uffizi-galleriet av 65 000 biobesökare, och slog därmed Bond-filmen Spectre vad gäller antal besökare per bio under premiärhelgen. Följ med på en resa genom den italienska renässansens vagga, av teamet bakom förra årets succé Vatikanmuseet och Sixtinska kapellet.

OBS! Vi kommer att erbjuda föreställningen både i vanligt format/2D och i 3D-format:
29 mars i 3D
5 april i vanligt format/2D

Vi får ta del av de vackraste och mest berömda konstverken från perioden av Michelangelo, Brunelleschi, Raphael, Leonardo da Vinci och Botticelli. Stor tonvikt läggs vid själva Uffizi-galleriet, den vackra museibyggnaden där konstskatterna visas upp.

Ordinarie biljettpris är 160kr (inga pensionärsrabatter erbjuds på dessa visningar). Medlemmar i Helsingborgs Konstförening får köpa biljetten för det rabatterade priset 100Kr. Först till kvarn gäller då det endast finns 20 rabatterade biljetter!

EXTRAFÖRESTÄLLNING: Vincent Van Gogh

19 april 2016 kl 18.00

Folkets Hus och Parker presenterar hyllningsfilmen Vincent Van Gogh – ett nytt sätt att se från serien Exhibition on Screen. Filmen visas i samband med 125-årsminnet av hans död och är inspelad på Van Gogh-museet i Amsterdam.

Publiken får en oöverträffad tillgång till skatterna på Amsterdams Van Gogh-museum. Utställningen hyllar en av världens mest populära konstnärer till 125-årsminnet av hans död.

Särskilt inbjudna, världskända konsthistoriker och curatorer erbjuder sina tolkningar och förklaringar av hans verk. Med hjälp av ny forskning som avslöjar de senaste upptäckterna har Van Gogh-museet skapat en biografupplevelse utöver det vanliga.

Regi: Phil Grabsky
Inspelad: Van Gogh-museet, Amsterdam