Du tittar väl i in din e-post efter våra Nyhetsbrev. Om du inte ser något, glöm inte kontrollera att de inte hamnat i ”skräpposten”. Nu är midsommartiden här och – som de flesta andra – tar vi sommaruppehåll i juli för att sedan komma igen med ny kraft och energi i augusti. Eftersom det är vårt 80:e jubileumsår så planerar vi flera små happenings på KONSTEN under hösten. Vi vill gärna se KONSTEN som en mötesplats där man kan slinka in och fika, bläddra i konstskrifter, träffa våra underbara värdar och se våra fina utställningar. Först ut är Sarah Kläpp med vernissage 1 september. Vi vet också att många efterlyst en chans för medlemmar att ställa ut och nu anordnar vi – äntligen – en Jubileumsutställning med våra konstnärsmedlemmar i december och där vernissagen blir en fest för oss alla. Så sätt kryss i kalendern den 9 december redan nu! Vi återkommer med detaljerna.  Våra efterlängtade filmkvällar är tillbaka i höst och kommer att matchas ihop med kortresor och vi kan redan nu avslöja att vårens långa konstresa blir till Provence! … och så ses vi ju på Hx den 3-4 augusti där Katja, vår viceordförande kommer att ha spännande aktiviteter med 3 utvalda konstnärer. Önskar er alla en underbar sommar! Christel Knappe Ordförande Helsingborgs Konstförening