Du tittar väl i din e-post efter våra Nyhetsbrev. Om du inte hittar några, glöm inte kontrollera  ”skräpposten”. Ibland kan de hamna där beroende på hur du har ställt in ditt skräppostfilter.

Nu är midsommartiden här och – som de flesta andra – tar vi sommaruppehåll i juli för att sedan komma igen med ny kraft och energi i augusti.

Eftersom det är vårt 80:e jubileumsår så planerar vi flera små happenings på KONSTEN under hösten. Vi vill gärna se KONSTEN som en mötesplats där man kan slinka in och fika, bläddra i konstskrifter, träffa våra underbara värdar och se våra fina utställningar. Först ut är Sarah Kläpp med vernissage 1 september.

Vi vet också att många efterlyst en chans för medlemmar att ställa ut och nu anordnar vi – äntligen – en Jubileumsutställning med våra konstnärsmedlemmar i december och där vernissagen blir en fest för oss alla. Så sätt kryss i kalendern den 9 december redan nu! Vi återkommer med detaljerna.

Våra efterlängtade filmkvällar är tillbaka i höst och kommer att matchas ihop med kortresor och vi kan redan nu avslöja att vårens långa konstresa blir till Provence!

… och så ses vi ju på Hx den 3-4 augusti där Katja, vår viceordförande kommer att ha spännande aktiviteter med 3 utvalda konstnärer.

Önskar er alla en underbar sommar!

Christel Knappe
Helsingborgs Konstförening