Onsdagen den 5 februari åker vi först till Arken och ser utställningen “Elsket af Picasso” och fortsätter sen till Karen Blixen museet. Det blir en heldag i konstens tecken.

Vi resar tillsammans i buss med avgång från Fredriksdals friluftsmuseums parkering med kurs mot Arken. På Arken får vi en guidad visning av utställningen ”Elsket af Picasso”. Utställningen är en passionerad berättelse om Pablo Picasso och hans kraftfulla kvinnliga modeller – kurviga, kantiga, nakna, påklädda som Picasso skildrade under sju årtionden fylld av längtan, begär och lidelse.

På Arken blir det även tid för fika på egen hand.

Färden går vidare till Rungstedlund och Karen Blixen museet där lunchen väntar (ingår i priset). Efter lunchen blir det guidad visning av Karen Blixen museet. Museet visar Blixens hemmiljö med saker och möbler från den afrikanska farmen tillsammans med detaljer från familjens övriga liv.

Vi räknar med att vara åter i Helsingborg kl 18.

När:

Avfärd från parkeringsplatsen vid Fredriksdals friluftsmuseum onsdag 5 februari kl. 09:30.

Pris och betalning:

995 kr för medlemmar, 1195 kr för icke-medlemmar.
Deltagaravgiften ska betalas genast efter bekräftelse om plats till pg 140295-7 eller swish 1236915896.

Anmälan:

Begränsat antal. Anmälan senast 27 januari till info@helsingborgskonstforening.se.

Program:

09:30 Avfärd till Arken. Ev. fika på egen bekostnad. Guidning (på svenska) av utställningen
”Elsket af Picasso”.
12:30 Avfärd till Rungstedlund.
13:30 Lunch på restaurangen vid Karen Blixen-museet. Lunchen består av rimmad lax med syltad rättika och pepparrotscrème, sallad och mörkt/ljust bröd. Vatten ingår liksom kaffe och kaka. Andra dryckesvaror kan köpas.
14:30 Guidad (på svenska) visning av Karen Blixen-museet.
16:00 Återresa
18:00 Återkomst till Fredriksdal