26, 27 och 28 augusti.
Helsingborgs Konstförenings systerförening på andra sidan Sundet Konstföreningen Helsingør og Omegn (Helsingör med omnejd) har sin traditionella sommarutställning i Varvshall nummer 14, Ny Kronborgvej (bakom Kulturvarvet) 26 – 28. augusti 2016.

En nyhet för i år är att tio konstnärer från Helsingborg Konstförening deltar.
Vernissagen blir fredagen den 26 augusti kl 15 – 17. Sedan är det öppet även lördag 27 augusti 10-17 och söndag 28 augusti 10-16. Välkomna!

40 av föreningens konstnärsmedlemmar och konsthantverkare ställer ut och säljer sin konst. Det är silversmide, träslöjd, keramik och inte minst måleri och foto.
Det blir en riktig konstmarknad med många aktiviteter. Bland annat finns möjlighet att köpa kaffe med hembakade kakor lördag och söndag. Flera små loungeområden kommer att skapas i den stora hallen, där det går att sitta ner och reflektera över konsten men också att tala med konstnärerna. Dessa viloplatser möbleras bl a med de kända Shakespearebänkarna skapade av Mette Damving.

Utställningen öppnas av en känd dansk kulturperson från värdföreningen och det bjuds på vin, vatten och snacks till självkostnadspris. I övrigt är utställningen/marknaden gratis.