bokuppslagNu har du möjlighet att bredda och fördjupa dina kunskaper i konsthistoria. Bakom initiativet ligger Sensus studieförbund i samarbete med Sveriges Konstföreningar. Då Helsingborgs Konstförening är medlem i Sveriges Konstföreningar vill vi nu tipsa om den här kursen som har varit mycket uppskattad på andra platser i landet. Så här är det hela upplagt:

1. Det första som sker är att Jan O.M. Karlsson, som är universitetslektor i konsthistoria och tillika kursledare och huvudföreläsare, kommer till Dunkers kulturhus söndagen den 9 mars 2014 mellan klockan 12.00 och 17.00 och ger en introduktionsföreläsning. Avgiften för detta är 250 kronor som Senus kommer att fakturera dig efter att du har anmält dig på deras hemsida eller telefon. Här är länken till hemsidan. Vill du gå direkt till anmälningssidan klickar du här. Föredrar du att ringa och anmäla dig är numret: 042-26 96 90.
  2. Kursen består under våren 2014 av 1 föreläsningsdag på Dunkers Kulturhus med kursledaren Jan O.M. Karlsson samt 5 internetbaserade träffar och 1 dag med konstexkursion (studieresa) tillsammans med kursledaren till museer i Köpenhamn. Dessa 5 internetbaserade cirkelträffar kostar 650:- per person och termin. Under hösten 2014 följer sedan ytterligare 5 föreläsningsblock och ytterligare 1 exkursionsdag.
  3. Varje studiecirkel kommer sedan att ha mellan tre och maximalt tolv deltagare. Blir det fler anmälningar skapas fler cirklar.