TV-tips

[table “8” not found /]

Tips 1: Som du ser har DR K, dvs. Danmarks Radios kulturkanal ett rikt utbud av konstprogram. Om du inte redan har upptäckt det, så vill vi tipsa dig om att alla som kan ta in DR 1 via marknätet kan också ta in DR K. Gör en kanalsökning! Däremot finns kanalen inte i ComHems och Telias nät. De flesta nya TV-mottagare har inbyggd digitalmottagare. Med den (eller en Boxer) kan du ta in DR K (om du bor i Sydsverige).

Tips 2: Tycker du det verkar finnas bra program på DK4, men du kan inte ta emot programmet på TV? Du kan gå in på http://www.dk4.dk och betala DKK 69,- pr månad så kan du se DK4 i helskärm via din dator! Du måste förstås ha bredband.

Tips 3: Vill du titta på t.ex. NRK eller DK via Internet och möts av beskedet, att programmen inte tillåts distribueras utanför det egna landet? Det finns tjänster som kan ordna detta. Kontakta oss på info@helsingborgskonstforening.se, så kan du få information om den tjänsten!