Resa till Ravinen kulturhus i Båstad 10 NOV 2022

Resa till Ravinen kulturhus i Båstad 10 NOV 2022 746 1024 Helsingborgs konstförening

Aktuell utställning vid vårt besök avser verk av Clay Ketter. Clay Ketter (f 1961 i Brunswick, Maine) är en amerikansk-svensk konstnär baserad i Malmö. Utställningen i Ravinen reflekterar över vår mänskliga existens, och vår samvaro med naturen. Den belyser både ett mikro- och ett makroperspektiv i några av livets existentiella frågor, såsom vår relation till vårt arv och vår omgivning.

Ravinen kommer att visas av verksamhetschefen Charlotta Jönsson (tidigare verksam på Dunkers) och hon kommer också att berätta om Clay Ketter. Det finns också en permanent utställning med konstnärsparet Kraitz keramik.

När: Torsdagen den 10 November. Avresa med buss från Hbg 10.30, resan tar ungefär en timme. Lunch äter vi på Ravinen kl.12-13 varefter visningen börjar kl 13. Vi beräknar att vara tillbaka i Helsingborg senast kl 15.30.

Anmälan: senast 1 november till medlem@hbgkonst.se. Maximalt 35 deltagare. Medlemmar i Helsingborgs konstförening har företräde.

Pris: Föreningen betalar för buss samt guidning för medlemmar.
Icke-medlemmar deltager till självkostnadspris (avgift 250 kr) som betalas till BG 5094-2960 eller på Swish 123 691 58 96 vid anmälan. Skriv TYDLIGT för vem betalningen avser.
OBS! Alla deltagare på resan står också själva för entréavgifter och måltider.