Pelle Wadströmer <br> 5-27 SEP 2020

5-27 SEP 2020

5-27 SEP 2020
Pelle Wadströmer

“Det är spännande med segling.
När man känner vinden och ser hur den tar tag i seglen.
Allt är i rörelse”.

September månads konstnär på Galleri KONSTEN är Pelle Wadströmer från Arild. Han kommer att visa ett 20-tal akvareller med motiv från främst hamnar och båtar.
Konstnären har bott på olika platser i Sverige, men alltid vid havet.

– Det är spännande med segling. När man känner vinden och ser hur den tar tag i seglen. Allt är i rörelse.”, säger Pelle Wadströmer.

Och att båtar och segling fascinerar kommer galleribesökarna att märka.

För de som brukar åka på konstrunda i Nordvästskåne är Pelle Wadströmer ett känt namn. Han har varit med i konstrunda allt sedan starten 1995.

Däremot har det varit glesare med separatutställningar under senare år. Därför är det med stor glädje som Helsingborgs konstförening nu har kunnat bjuda in Pelle Wadströmer till Galleri KONSTEN.

VÄLKOMMEN!

Vernissage på KONSTEN

Utställningen har vernissage lördagen den 5 september.
På grund av coronarläget öppnas utställningen vid tre tillfällen; kl 13, 14 och 15, med maximalt 20 deltagare vid varje vernissage. Det krävs även en anmälan för att delta på medlem@hbgkonst.se

Utställningen visas sedan lördagar och söndagar kl 13-16 på Galleri KONSTEN t o m 27 september.

Pelle Wadströmer berättar om sina bilder.