“LERA OCH PAPPER” med höstens konstnärer 17 AUG – 15 SEP 2024

“LERA OCH PAPPER” med höstens konstnärer 17 AUG – 15 SEP 2024 900 600 Helsingborgs konstförening

Den 17 augusti startar vi upp höstens verksamhet på Karantänen med att visa en utställning av Höstens konstnärer Rikki Winde och Lee Sandberg.

I utställningen “Lera och Papper” möts två lokala konstnärer med olika uttryck och skapar en dialog mellan det tvådimensionella och det tredimensionella, mellan bild och objekt.

Rikki Winde arbetar med keramik och performance.

Hans konst handlar om ursprung och tillhörighet och bjuder in betraktaren att reflektera över identitet och rötter genom taktila och rumsliga upplevelser.   Genom sina keramiska verk skapar Rikki en länk mellan dåtid och nutid, mellan tradition och nyskapande.

Som fotograf söker Lee Sandberg det i vår närhet som inte är uppenbart, som går oss förbi.

Genom linsen fångar hon ögonblick och detaljer som ofta förblir osedda, och fördjupar på så sätt vår förståelse och uppskattning av det vardagliga liksom av det extraordinära. Ett ögonblick i sänder fästs på papper.

Läs mer om Höstens konstnärer här >>>

Vernissage lördagen den 17 augusti kl 13-16.
Utställningen pågår t o m söndag 15 september 2024.
Öppet lör & sön kl 13-16.

Varmt välkommen till
Karantänen i Norra Hamnen, Båthusgatan 6

Vårens och Höstens konstnärer utses bland Helsingborgs konstförenings konstnärer.

Höstens konstnärer, Rikki Winde och Lee Sandberg